Thursday, September 23, 2010

Testimoni Score A

Testimoni Score A

Testimoni Guru
Puan Rokiah Binti Alias
Mantan Pengetua Cemerlang Malaysia
Bekas Pengetua Kolej Tunku Kurshiah (TKC) 1998-2005,
Seremban, N.Sembilan.

Bekas Pengetua Kolej Tunku Kurshiah, Seremban dan penerima anugerah Pengetua cemerlang selama 8 tahun berturut - turut. Kolej Tunku Kurshiah pernah beberapa kali dianugerahkan sekolah terbaik seluruh negara di dalam peperiksaan - peperiksaan utama.
"Saya pada mulanya agak cemburu dan juga sangsi dengan dakwaan Score A Programme mengenai keberkesanannya. Oleh itu, saya dengan sendirinya telah melawat sekolah-sekolah yang menggunakan Score A Programme bagi menyelidik hal yang sebenarnya. Hasil daripada lawatan-lawatan tersebut, saya sebetulnya mengakui dan mengesahkan ketulenan keberkesanan Score A Programme. Bagi saya, Score A Programme adalah pelengkap kepada sistem pendidikan negara."
"Saya lihat program ini sangat-sangat HEBAT! Program ini WAJIB dilanggan oleh setiap IBUBAPA bagi memastikan KECEMERLANGAN anak-anak dalam peperiksaan. Saya merasa amat bangga bersama program ini dan melihat ramai anak-anak muda BERJAYA. Mereka Boleh! Anda pun BOLEH!"
KESIMPULAN 6P

  • PELENGKAP kepada sistem pendidikan di MALAYSIA

  • PEMANTAUAN oleh Ibu Ayah – Wujud hubungan / komunikasi 3 hala di antara Pelajar,Ibu Ayah & Guru.

  • “PRIME TIME” – Waktu yang optimum pelajar untuk mengulangkaji pelajaran adalah berbeza bagi setiap pelajar.

  • PENGURUSAN MASA – Pelajar akan dibiasakan dengan sistem pengurusan masa sendiri untuk bersedia hadapi peperiksaan.

  • PEMANGKIN - Pelajar akan sentiasa meningkatkan prestasi mereka setiap masa sebelum menghadapi peperiksaan sebenar.

  • “PERSONAL & EMOTIONAL BONDING” – Secara psikologi pelajar akan mendapat hubungan emosi lebih rapat dengan Ibu Ayah yang boleh membantu mereka lebih bermotivasi untuk lebih berjaya.

0 comments:

Post a Comment